Sunday, 16 October 2016

Sonnentor - Vysoká škola milého marketingu


Stojím před regálem s čaji. Obrovský výběr, na který koukám s úžasem.
Obrovský výběr mě většinou mate. Nemám to ráda, musím si všechno prostudovat, přečíst složení, teď si ještě vymyslet, na co mám chuť. Než si přečtu složení třetího produktu, zapomenu na první. Je to otravné.

Ale tady je to jinak. Mohla bych před čajovým regálem stát celý den. Moc se mi to líbí.
Čtu si jednu krabičku za druhou, kochám se, jedna lepší než druhá.
Design se mi moc líbí. Propracovaný, chytlavý.
Ale čím si získat nerozhodného čajového zákazníka, když mu nabízíte několik desítek čajů?
Jednoduchým vodítkem. Napište na čaj, na co je. Přidejte směsi bylinek kouzlo, návod. Čaj je rituál. A rituál nabývá smysl, když použijete přesně to, co potřebujete. 

Geniální. Toto je taky marketing. 

Sice nekřičí nepříjemně, že je nejlepší, nejvykoumanější, nejtestovanější a já neví co NEJ ještě, ale je promyšlený, vtipný, jednoduchý, milý, něžný.

Kdo pije čaje, ví, že meduňka a levandule je dobrá na spánek, heřmánek na žaludek. Každý ale nemá hluboké znalosti o bylinkách.
A není to výmysl, jen krásný obrázek se zajímavým jménem. Začnete číst složení a zahřeje vás, jak složení opravdu odpovídá tomu, co byste si od čaje přímo na nervy, bolesti, neklid nebo chřipku představovali. A to v bio kvalitě, přece jenom nechcete bylinkovou směs s postřikem.

Tak si vybírám, něco na spánek, něco na úlevu od bolestí, a nějaké to kouzlo a anděl strážný se taky vždy hodí :)

K firmě Sonnetor se mi vybavují slova jako pečlivost, upřímnost, jemnost, tradice.

Vzpomenu si na rozhovor s Violkou, která mi nadšeně líčila, jaká byla spolupráce na Bylinkových slavnostech v Čejkovicích, které organizovala firma Sonnentor. Vstřícná domluva, aktivní přístup organizátorů, spokojený zákazníci a prodejci, vydařená akce. Znáte můj názor na gastrofestivaly. Sonnentor patří zjevně mezi organizátory, kterým záleží na celkové atmosféře a mají zjevně úplně jinou motivaci, ať už se pouští do čehokoliv.

Nikdy jsem od Sonnentoru nedostala letáček, neviděla jsem od nich reklamu na Facebooku, spot v televizi nebo rádu, nedostala jsem nevyžádanou poštu. Vidím jen, že mají propracované, krásné a smysluplné produkty, se kterými jsem nesmírně spokojená. Slyším jen, že je s nimi spolupráce na úrovni.

Toto je marketing. Vytvářet o své firmě, o svém produktu dobré mínění, i bez klasických marketingových postupů. „Jenom“ dobrý produkt a kvalitní přístup, ve všem.

Do tohoto světa se trochu milého přístupu hodí. A nejen v marketingu ;)

No comments:

Post a Comment